mykosa

Co je to MYKOSA? A jak na ni „vyzrát“?

V pochvě zdravé ženy se neustále přestupem tkáňové tekutiny přes stěnu poševní tvoří a opět stejnou cestou vstřebává poševní sekret.

1. Jak vypadá poševní prostředí u zdravé ženy?

U ženy v tzv. reprodukčním věku (což je zjednodušeně řečeno období, kdy žena menstruuje) jsou jeho přirozenou součástí mikroorganismy. Jedná se zejména o laktobacila, který udržuje v pochvě kyselé prostředí. V malém množství jsou přítomny i další bakterie. Pokud dojde k průniku jiných bakterií, kvasinek anebo častěji (až v 70%) k přemnožení bakterií, které se jinak v pochvě přirozeně vyskytují, vzniká nerovnováha, která se navenek projeví výtokem.

2. Co je to tedy M Y K O S A ?

MYKOSA neboli KANDIDOSA neboli KVASINKOVÉ onemocnění pochvy je zánět pochvy vyvolaný nejčastěji mikroorganismem Candida albicans.

3. Jaké jsou příznaky tohoto zánětu? Jak se projevuje? 3. Mohou onemocnět mykosou i muži? Jak se projevuje onemocnění u nich? 4. Jak často se mykosa objevuje?

>> Nikdy (jsou opravdu ženy, které toto onemocnění nikdy nepostihne)
>> Statisticky se udává, že v akutní podobě se setká s tímto onemocněním 75% žen, v chronické podobě pak postihuje asi 5% žen
>> Může se objevit 1x za život, 3x za život, ale i 2x za měsíc

5. Kdy se mykosa nejčastěji vyskytuje? Jaké mohou být příčiny vzniku tohoto onemocnění?

Jak se mykosa léčí? Je možné mykosám předcházet?

LOKÁLNÍ (=místní) LÉČBA – zasahuje pouze na povrchu a nemusí zasáhnout kvasinky v hlubších vrstvách tkáně.

II. CELKOVÁ (=perorální) LÉČBA – zasahuje nejen v pochvě, ale v celém organismu, postihuje tedy i hluboké vrstvy tkáně, kde mohou být tzv. spory Candid uloženy

Je možné mykosám předcházet?

ANO !